Twister

Blog Kövesse a kiállításra vonatkozó tipjjeinket, hogy minél több ügyfélhez érjen el

Trade show tips

Annak ellenére, hogy manapság a legnépszerübb marketingtevékenységek a közösségi hálók köré épülnek, a bloggolás, vagy Youtube megosztás segít közel kerülni a közönséghez, sok szervezet számára egy szakmai kiállítás továbbra is fontos eleme a marketingcsatornáknak.

Szakmai kiállítások kíváló lehetőséget nyújtanak egyrészt, hogy szemtől szemben találkozzon a potenciális ügyfelekkel és az üzleti partnerekkel, másrészt nagy médiaérdeklődéshez jut és a márka is erősödik általa.

Azonban tudatos tervezés és kivitelezés nélkül nagyon sok pénzt költhet el feslegesen a marketing budgetéből, anélkül, hogy bármi eredménye lenne.

Ahhoz, hogy a lehető legeredményesebb legyen egy szakmai kiállítás, elengedhetetlen egy részletes marketingterv készítése, ami egyaránt foglalkozik a kiállítás előtti, közbeni és utáni időszakkal is.

Íme néhány tipp a sikeres kiállítás lebonyolításához:

#1: Válasszon okosan

Kiállítások nagyon sok pénzbe kerülnek, így alaposan nézzen utána, hogy melyiken érdemes részt venni, kik látogatják az eseményt. Erről egyeztessen a kiállítás szervezőjével is. Bizonyosodjon meg róla, hogy a célközönség számára megfelelő termékeket és szolgáltatásokat vonultat fel.

Ha a kiválasztott esemény a megfelelő termékekkel elérhető a célközönség számára, zöld az út a megvalósításig.

Ha megtalálta a tevékenységi körének megfelelő kiállítást, inbitálja standjához a potenciális ügyfeleket. Ezt megteheti postai úton, telefonon, emailen, blogon és a közösségi hálók segítségével is (facebook, twitter, Linkedln, stb.)

A meghívót érdemes kiküldeni 2-4 héttel az esemény előtt. Valamint érdemes említést tenni a potenciális ügyfelek számára, hogy milyen szóróajándékot kapnak, ha meglátogatják a standját.

#2: A megfelelő személyzet kiválasztása és betanítása

A kiválaszott alkalmazottak képviselik a cégét és a termékeket. A kiállításon dolgozók feladata, hogy munkájuk során odavonzzák a közönséget a standhoz, pozitív benyomást keltsenek a termékről és jó megkereséseket generáljanak. A jó személyzet megtalálása és megfelelő kitrainingelése fontos kulcs a siker eléréséhez.

  • Válasszon olyan barátságos és megnyerő embereket, akik kicsit agresszívak, erőszakosak is tudnak lenni. Bizonyosodjon meg róla, hogy elegendően tájékozodtak a termékeket illetően és kérdések esetén inteligensen tudják megválaszolni azokat.
  • A személyzetnek megfelelően képzettnek kell lennie és tisztában kell lennük az értékesítési üzenettel, valamint ki kell tudni választaniuk azokat a potenciális ügyfeleket, akik beleillenek a megfelelő profilba. Amennyiben az érdeklődő nem ilyen, azt udvariasan el kell tudni utasítani.

    Amennyiben a potenciális ügyfeleket kiválasztotta a személyzet, megfelelő módon informálni kell őket a cég termékeiről, szolgáltatásairól és mintadarabbal kell őket ellátni.

    Végezetül a legfontosabb elem az ügyfelek elérhetőgeinek megszerzése és a Sales számára minden információ átadása, hogy a legpontosabban tudják az ügyféligényeket nyomonkövetni.

#3 Válasszon hasznos és vonzó szóróajándékot

Nagyon fontos momentum a megfelelő szóróajándék megválasztása. Nagyon sok cég követi el azt a hibát, hogy olcsó szóróajándékot választ, ami leminősítheti a márkát és a vállalatot.

Ne becsülje alá a szóróajándékok szerepét és hatákonyságát. A megfelelően megválasztott promóciós ajándék építi és népszerűsíti a brandet.

A szóróajándék kiválasztását az alábbiak szerint érdemes követni:

  • Mindenképpen jó minőségűnek és hasznosnak kell lennie - a magas minőség és használhatóság mindig örömmel fogadott dolog és a márkáról, vagy vállalatáról jó képet ad mutat.
  • Hosszú élettartamúnak kell lennie - ha az átadott terméket sokáig lehet használni, az emblémázott márka hosszú ideig reklámozva lesz teljesen ingyen!
  • Nagy emblémázhatósági felülettel kell rendelkeznie, hogy a logó, a marketingüzenet és kontaktinformációk is helyet kapjanak rajta.

A számtalan promóciós ajádék közül az emblémázott usb flash drives azon kevesek egyike, ami megfelel a fent említett tulajdonságok mindegyikének.. Valamint az elmúlt évek során a legnépszerűbb szóróajándék egyike.

Different models of customized usb flash drives
Different models of customized usb flash drives

Emblémázott USB pendriveok előnyei:

  • A mai digitális világban nagyon népszerű és egyszerű módja a fényképek, videók és egyéb digitális anyagok tárolására és másolására. Hosszú élettartamúak, ami által a márka évekig reklámozottá válik.
  • Az USB pendriveok nagyon sokféle formában, színben és kapacításban érhetőek el, ami által tökéletesen passzolnak az egyedi igényekhez is . Népszerű formák a bankkártya alakú pendrive, fa pendrive (például, ha környezetbarát terméket szeretne promótálni), kulcs alakú pendrive, nyakpántba épített pendrive, tollpendrive, stb.
  • Az emblémázható pendriveok nagy logózható felülettel rendelkeznek, így azon könnyedén fel lehet tünetni a szlogent és az elérhetőségeket.

Egy további előnye a logózott pendriveoknak az előzetes adatfeltöltés. Ennek segítségével előzetesen feltölthet anyagokat a pendrivera, ami lehet marketingprezentáció, termékkatalógus, termékfotók, videók, vagy bármi, ami segíti a marketingüzenet célbaérését.

Valamint nagyobb mennyiség vásárlása esetén, usb flash drives nagyon kedvező feltételekkel lehet hozzájuk jutni!

#4: Tervezze meg a megkeresések nyomonkövetését

A nagyszerűen lebonyolított kiállítás után a munka még nem ért véget. Minden erőfeszítés kárba veszne, ha nem készít tervet a megszerzett adatok feldolgozására és a megkeresések nyomonkövetésére.

Először is szükséges volna egy olyan rendszer kialakítása, ahová a megszerzett információkat rögzíteni lehet. Ezután az értékesítési csapat folyamatosan nyomon tudja követni a potenciális ügyfeleket.

Ne habozzon megkeresni az ügyfeleket. Az értékesítőknek szinte azonnal a kiállítás után (maximum egy héten belül) küldeniük kell egy emailt és hívniuk kell az ügyfelet, ameddig az érdeklődés még nem hűlt ki. Érdemes küldeni egy kézzel írott köszönő kártyát, amiért meglátogatták a standját, valamint ehhez lehet csatolni egy termékkatalógust, vagy egyéb brossúrákat, marketinganyagokat.

Proaktívnak lenni és az ügyfeleket aktívan felkeresni, nem csak megkülönbözteti Önt a versenytársaktól, de nagyobb esélyt is jelent olyan hosszútávú ügyfelekre szert tenni, akik akár életük végéig Öntől rendelnek.

#5: Kiállítási munka értékelése

Végezetül érdemes a munkatársak között egy értékelő megbeszélést tartani, melyben megoszthatják egymással a tapasztalataikat. Érdemes erről jelentést készíteni, mely elősegíti a következő esemény még jobbá tételét.

Remélem a fent leírtak segítségére lesznek a jövőben még eredményesebben részt venni egy szakmai kiállításon. Sok szerencsét!


flashbay Szerző:Peter Nguyen
2 Kommentek | Leave yours 
Wil Porter, Ansaphone Service, Inc. | 27 Jun, 2011
On Point # 3 - meaningful give aways
I just returned from a national industry conferece where a trade show give away at a booth was 6 oz bottles of hot sauce.
I can't pack that in my carry on because it's over 3ozs and liquid - also i am not about to pack that in my checked luggage in the event it explodes al over everything ... 
A USB would have been much better and more appreciated

Happy trade showing ...
Matt , APG Tradeshow Displays | 03 Nov, 2011
Great post! Very useful information. I'm going to link to this article on our blog for you.

Matt Baron
APG Tradeshow Displays
*
* Nem jelenik meg
(ha elérhető)
Replies from Flashbay will be sent to you by email.
Az űrlap beküldésével adatai az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően kerülnek feldolgozásra.