Twister

Blog Erőteljes eszközök a brand tudatosság kiépítésére

shouting for brand exposure

Az előző postomban azt taglaltam, hogy miért előnyös és költséghatékony logózott pendriveokkal erősíteni a cég márkát. .

Mint tudjuk, egy erős márkatudat akkor alakul ki, ha maga a márka folyamatosan a célközönség szeme előtt van.

A márkaépítésre való törekvésből fakadóan a fogyasztók felfigyelnek cégének termékeire és szolgáltatásaira. Idővel a célközönség a cégmárkánkat, a brandet, megismeri, megszereti, bizalmat szavaz nekünk, és márkahű lesz, ha megfelelő számú és minőségű élményben részesítjük őket. Ez általában magasabb forgalomat, és többféle előnyt is jelent a vállalkozásunk számára.

Mint ahogy tudja, a Coca cola, Nike és a McDonald mind hatalmas márkák, mégis dollárok millióit fordítják hirdetésekre, reklámozásra, különböző rendezvények támogatására és jótékonyságra. Miért? Ez azért van, mert felismerik, hogy milyen fontos fenntartani egy márka identitását a piacon, és építeni azt - az erős brand kétségtelen, hogy nagy hasznot hoz a konyhára.

Szerencsére Önnek nem kell milliókat költeni mint ahogy a vállalati óriások teszik az imsertség megszerzésére. Hála az internetnek és más modern gerilla marketing módszernek sok olcsó, mégis hatékony marketing módszer van, amely alkalmas arra, hogy maximalizálja a márka expozícióját.

Fedezze fel az 5 erőtrejes marketing módszert, ami a brand tudatosság építésére szolgál:

#1: A keresőreklámok (Search Ads) fellendítik a márkatudatosságot

Egy közös kutatásszerintamelyet a Google és a Levi's végzett , a fizetett keresőreklámok 23%-al növelték a fogyasztói tudatosságot a Levis's brandjénél, annak ellenére, hogy a fogyasztók nem mindig kattintottak a reklámokra.

Az infromációszerzés, vadászás az olyan keresőprogramokon, mint a Google és a Bing egyre inkább kedvelt módszer a vásárolni és információra vágyó fogyasztók körében. Ezért a keresőhirdetések nem csak forgalmat hoznak, amely értékesítést eredményez, de egyúttal sikeresen segítenek a márkatudatosság kiépítésében is termékeink, szolgáltatásaink számára.

A keresési hirdetések előnye az, hogy teljességében ellenőrizhető a büdzsé és a hirdetések is. Sőt azonnal követni tudja a hirdetésre kapott válaszokat olyan elemző eszközökkel, programokkal, mint a Google Analytics.

#2: Maximalizálja a márkaismertséget és növelje forgalmát az ingyenes közösségi média eszközeivel.

Az összes rendelkezésre álló eszközök közül a szociális média az, amely a legnagyobb lehetőségeket rejti magába a márkaismertség terén. A legjobb az egészben az, hogy a közösségi média eszközei ingyenesek, így ugynúgy reklámozhatunk, mint a legtöbb vállalatóriás.

Ami még klassz, az az, hogy emberek millióit érhetjük el, amelyek közül sokan termékünk fogyasztóivá válhatnak. Elgondolkodtatóak ezek az információk:

  • A Facebooknak 500 milló felhasználója van.
  • A Twitteren 200 millió account van.
  • A Linked-et 100 millióan használják.

Ez egy hatalmas tömeg, ahova reklámozhatunk. Persze nem tudjuk minden egyes felhasználót elérni, de látható a lehetőség, amit a közösségi média tár elénk.

A 2011 Social Media Marketing Industry beszámolója szerint, amelyet Michael Stelzner szerkesztett a Social Media Examinertől,azok a kis- és középvállalkozások, amelyek közösségi média marketing módszereket használták, gyorsabban, és nagyobb mértékben váltak ismertté, nagyobb forgalommal és nyerességgel zártak, mint azok, akik nem éltek a közösségi média által kínáltakkal.

Sőt, mi több, a forgalmazók rájöttek, hogy a leghatékonyabb márkaismertség a közösségi média szálain át lehetséges!

Ha Ön új a közösségi média világában, akkor azt javasoljuk, hogy kezdje egy Facebook oldal építésével, valamint jelenjen meg a Twitteren is. Ha már megvan a facebook adatlap és a twitter account, akkor kezdje el követni, hallgatni az Ön iparágában megjelent véleményeket a termékekről, szolgáltatásokról, foglalkozzon az ügyfeleivel és a potenciális ügyfeleivel, adjon nekik kimerítő és hasznos információkat, amelyek segítenek megoldani az esetleges problémáikat.

#3: Reel people in to your site with a content-rich blog

build brand awareness with a blog

A bloggolásról régen sokat hallottunk. Mára ez leyy a legerőteljesebb marketing eszköz, amely a márka megismertetésére irányul.

A bloggolás egy erős platform az Ön számára, amely arra szolgál, hogy megalapozza vezető piaci pozícióját az adott szektorban. Cikkezhet az szektorban felmerülő kérdésekkel és témákkal kapcsolatban. Ugyanakkor hasznos oktatási tartalmakat is megoszthat a célkzönségével.

A hasznos tartalmak, információk folyamatos hozzáadásával sok előnyre tehet szert. Elsősorban a bloggolás elengedhetetlen SEO stratégia. Ismert, hogy a Google a keresési rangsorban azokat részesíti előnyben, akik rendszeresen adnak új tartalmakat hozzá a honlapjukhoz.

Emellett felhívhatjuk magunkra a figyelmet, és ezáltal az általunk megcélzott közönség, látogatók megtalálják a honlapunkat, és a számukra fontos információkat a termékeinkkel és a szolgáltatásainkkal kapcsolatban.

Ha már az oldalunkra látogattak, akkor kommentelhetik a blogbejegyzéseinket, így megteremtődik a lehetőség arra, hogy további párbeszéd alakuljon ki közöttünk és a vásárló között.

Íme még néhány blog-tipp:

  • Írjon személyes és hiteles hangnemben, más szavakkal ne legyen unalmas!
  • Hasznosakat írjon, tájékoztassa, utasítsa és inspirálja az olvasót. A tippek, top 10 felsorolások, hírek, szakmabeliekkel készített interjúk mindenféleképpen hasznos tartalmaknak bizonyulnak.
  • Annyi blogbejegyzést készítsen, amennyit csak tud. Néhány heti blogbejegyzés mindenféleképpen ajánlott
  • Ágyazzon bele a bejegyzésbe odaillő képeket, hogy minél bizakodóbb és vonzóbb legyen az olvasó számára.
  • Tegyen olyan megosztási funkciókat a blogba, mint a dig, twittelje, megosztás facebookon, facebook “like” stb.

Ha még mindig nincs blog platformja, akkor használja a Wordpressy és a Bloggert, ezek a legnépszerűbbek, ráadásul ingyenesek is!

#4: Hogyan növeli a márkánk profilját egy pozitív sajtóközlemény?

Ha gyorsan szeretné a profilját növelni, akkor írjon egy lenyűgöző sajtóközleményt, egy olyat, amelynek van hírértéket.

A sajtómegjelenés minden cégnek használ, független attól, hogy kis-, vagy nagyvállalatról van-e szó. Habár a sajtóban való megjelenést főként akkor szokták alkalmazni, amikor új termék, vagy szolgáltatás kerül bevezetésre, de akkor is hasznát lehet venni, ha bármilyen más információt szeretnénk közölni cégünk termékeivel, szolgéktatásaival kapcsolatban.

Hogy hatásosak legyünk, hírértékű információkkal kell előrukkolnunk, amelyek az újságírói stílust követik, és a PR követelményeknek megfelel.

Használhatunk olyan online sajtóközlemény szolgáltatót, mint a PRWeb.com és a BusinessWire.com, de akár el is küldhetjük a sztorinkat küldönböző újságoknak is, magazinoknak és TV csatornáknak is.

Az online sajtó szolgáltatókat azért előnyös használni, mert ők eljuttatják a sztorinkat a top hírlapoknak, olyanoknak, mint a Google news, a Yahoo news és egy csomó bloghoz is.

Ha a történetünk megragadó és érdekes, akkor gyorsan eljut a nagyközönség elé, és így segít nagy tömegeket vonzani a weboldalunkra.

#5: Use Online Videos to Quickly Build Your Star Powers

build brand star powers with online videos

A Youtube virágzása miatt az online videók elengedhetetlen részét kell hogy képezzék a vállalkozásunk marketing stratégiájának, amely a márkánk megismertetését, cégünk bemutatását célozza meg.

Az online videókkal egy alternative szórakoztató műsort ajánlunk azoknak, akik inkább a kisfilmeket részesítik előnyben az olvasással szemben.

Sőt mi több a videók lehetőséget adnak arra, hogy megmutassuk személyiségünket, ez azért fontos, mert így mélyebb kapcsolatot tudunk kialakítani a célközönséhünkkel.

A kisfilmek a következő területeken nagyon hatékonyak: használati utasírés, tippek és bemutatók, tréningek. Minél kreatívabbak és szórakoztatóbbak vagyunk, annál közkedveltebbek és hatásosabbak lesznek a videóink.

Példaként felhozva itt a Blendtec cég, - amely robotgépek és turmixok forgalmazásával foglalkozik – és amely rengeteget profitál az online videókból.

A Blendtec frappáns “Will it blend?” (összeturmikszolható?) Youtube videói sorozatai rövid idő alatt ismertté tette őket, és a cég bevétele is megsokszorozódott az előzőleg ismeretlen vállalathoz képest.

A vices videók olyan valószínűtlen tárgyakat harcoltattak a turmixgép ellen, mint a golf labda, játékok, labdák, rubik kockák, Ipodok stb.

Hogy a videónkat megismertessük az emberekkel, postolhatjuk azokat a weblapunkon, a blogunkon, vagy olyan videómegosztó helyeken, mint a Youtube, Vimeo, a Viddler, stb. Ha a célközönság és a média bloggerek szeretik a videónkat, akkor a márkánkra gyorsan felfigyelnek az emberek!

Nincs szükség drága felszerelésre ahhoz, hogy ezeket a videókat elkészítsük. A mobiltelefonunk kamerájával és olyan ingyenes szerkesztőprogrammal, mint a Window’s Movie Maker vagy a Mac’s IMovie, hatásos videókat hozhatunk létre. Csak arról bizonyosodjunk meg, hogy ezek nem túl hosszúak (2-5 perc terjedelműek), és hagyjuk, hogy a személyiségünk átragyogja a kisfilmet.

Habár sok más alacsony költségű és ingyenes módszer is létezik arra, hogy a cégünk márkaismertségének növelésére szolgál, a fentebb említett a leghatásosabb. .

Kezdje el a márka promóciót!

Ötvözze a fenti módszereket, logózott pendriveokkal így egy erőteljes csomag keletkezik, amely segít meggyőzni, megnyerni, és megtartani a fogyasztókat, és segít elérni egy erős piaci pozíciót is a cége számára. Tehát hajrá!

Ossza meg a márkaépítésre vonatkozó tippjeit

Ha a fentiekben említetteket már hasznosította a gyakorlatban, kérjük ossza meg velünk a tapasztalatait!

Kapcsolódó cikkek


flashbay Szerző:Peter Nguyen
9 Kommentek | Leave yours 
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 03 Oct, 2011
Thanks for the useful information. could you please tell me what are the strategies to build brand value with low cost
Peter , Flashbay | 03 Oct, 2011
Hi Jamal, 
Thanks for visiting our blog. If you want to build brand value with minimal costs, I recommend a combination of blogging and social media. Start a blog to share ideas and thoughts and offer tips and useful information. Then use social media channels like twitter and facebook to promote your blog content. You can also try to find blogs and forums related to your industry and participate in the discussions. The key is to establish yourself and your brand as the expert in your industry.
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 10 Oct, 2011
Thanks so much for the useful information, I apologize for late to reply as I was in holiday around Malaysia. I am satisfied with what you have mentioned, but if we use social media to build our brand with low cost, customer may look into the material and contents of our product. do you have any idea about other factors or strategies that can help to build brand value without costing the company a lot of money
Thank you
Peter Nguyen, Flashbay | 12 Oct, 2011
Hi Jamal,
Here's a formula that I follow to create a strong and recognizeable brand.
(1) Create a strong logo for your company and your product. Your logo should be simple, easy for people to remember, and distinctive. 
(2) Define your value proposition - Value proposition is about what's special and unique about your company and your products? What can you do better than others can't? 
(3) Create visibility and awareness of your brand by various promotional methods - blogging, twitter, facebook, youtube videos, give out promotional products such as flash drives & T-shirts with your logo imprinted on them, guest blogging, public speaking, etc. All of these are low cost ways of creating brand visibility.

Now, if you are also able to deliver on your brand promise by offering a great product and providingng superior customer service, your brand value will surely increase over time. 

Hope this helps.
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 15 Oct, 2011
Thanks for sharing with me, The information are very useful and can support me. I will look into all of these factors and strategies.
Tee | 21 Jul, 2015
Hi Jamal,

What would you do raise awareness and even increase sales for new and existing products in the pharma market as a supplier, with your main clients being pharmacies? Without changing price?
Sucheta | 12 Aug, 2017
Hi..
I work for an epublishing company. In this domain, all the competitors possess the same features. How should i be a differentiator as a company to retain my existimg clients as well as to attract new clients?
Chris Anguelov, Flashbay UK | 14 Aug, 2017
Hi Sucheta,

Thank you for your message! Differentiating your company in a homogenous market poses an exciting challenge with the potential for great rewards if you can be more successful than your competitors in doing so.

A key three-step formula that we recommend here at Flashbay is as follows:

1) Create a strong and distinctive logo for your brand. The logo should be simple, memorable and unique in its appearance, to really impact your clients.

2) Understand your comparative advantage - define and articulate what your company does differently and better than your competitors.

3) Create visibility of your brand and your key competitive differentiators. There are various promotional techniques you can use to spread the word of your company and its comparative advantage, including social media campaigns, advertising, blogging etc. 

One of the most effective and elegant tools is to distribute promotional products to your clients, such as Flash Drives, Power Banks, Speakers etc. featuring your distinctive logo and perhaps a slogan with a key message to summarise your brand's comparative advantage. This is a great low-cost way of really increasing your brand visibility and differentiating yourself from competitors.

From here, if you offer a quality product, and you are able to deliver on your promises, you will undoubtedly succeed in retaining existing clients and attracting new customers, too, enhancing the value of your company.

I hope this helps, please let me know if you have any other questions.

Chris at Flashbay
Jeremy Lawson | 02 Feb, 2018
Custom promotional USB drives are a great way to increase brand awareness. Tech items always score high due to their usability factor. Promotional items also should be based on the target audience. If the target audiences are working professionals, tech gadgets and drink ware are usable. If someone is targeting kids, colorful play items would be ideal.
*
* Nem jelenik meg
(ha elérhető)
Replies from Flashbay will be sent to you by email.
Az űrlap beküldésével adatai az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően kerülnek feldolgozásra.